قالب وبلاگ
دبستان پسرانه غیر دولتی فرهنگ فولادشهر
توانا بود هر که دانا بود ... ز دانش دل پیر برنا بود 
[ یکشنبه 15 بهمن1391 ] [ ] [ دبستان فرهنگ ]
[ چهارشنبه 11 بهمن1391 ] [ ] [ دبستان فرهنگ ]
[ دوشنبه 13 آذر1391 ] [ ] [ دبستان فرهنگ ]
[ یکشنبه 14 آبان1391 ] [ ] [ دبستان فرهنگ ]
[ پنجشنبه 13 مهر1391 ] [ ] [ دبستان فرهنگ ]
[ پنجشنبه 13 مهر1391 ] [ ] [ دبستان فرهنگ ]

بسمه تعالی

منشور آموزشی ، اخلاقی و انضباطی دبستان غیرانتفاعی فرهنگ فولادشهر


۱- قبل از شروع سال تحصیلی طرح درس سالانه (ترمی) خود را بر مبنای جدول زمان بندی تدریس تنظیم و سهم هر جلسه را مشخص کنید و برای آن طرح درس روزانه بنویسید.

۲- همیشه با آمادگی کامل به کلاس وارد شوید و با اشراف بر مطالب درسی برای سؤالات احتمالی دانش آموزان پاسخ های درست و منطقی داشته باشید.

۳- برای اینکه همواره شاداب و سرزنده بمانید، مطالعه را کار روزانه خود قرار دهید.

۴- به منظور هماهنگی فعالیت های آموزشی از نظر تدریس، آزمون و استفاده از کتاب های کمک درسی رویه یکسانی در پیش گیرید تا موجب نگرانی اولیاء و اختلاف نظر آنان با همکاران نشود.

۵- زیادی حجم کتاب های کمک درسی ما را از جریان آموزش رسمی کتاب های مصوّب آموزش و پرورش دور می کند، زیرا بچّه ها ظرفیت پذیرش همه ی این مطالب را ندارند. این موضوع به ویژه باید در پایه های پایین تر مورد توجّه جدّی قرار گیرد.

۶ در تنظیم دفاتر کلاسی نهایت دقت را به عمل آورید و حداکثر دو هفته یکبار برای هر دانش آموز نمره ای در دفتر کلاس منظور نمایید تا کار اطلاع رسانی به اولیاء آسانتر گردد.

۷- برای همه ی دروس برنامه، ارزش یکسانی قائل شوید و به بهانه ی ناتمام ماندن یک درس، درس دیگر را فدا نکنید.

۸- برای هر آزمون سؤال جدید طرح کنید و به موقع تحویل دهید تا فرصت لازم جهت مطالعه، تایپ و تکثیر در اختیار کادر دفتری باشد.

۹- نتایج هر آزمون را بررسی کنید و برای رفع نقاط ضعف دانش آموزان و بالا بردن کیفیت آموزش برنامه ریزی کنید. نه اینکه با آزمون های تکراری درصدد جبران برآیید. چون این کار به تکرار اشتباهات قبلی منجر خواهد شد.

۱۰- اوراق امتحانی را دقیق و با استفاده از معیارهای عینی ارزشیابی کنید تا در تصحیح مجدّد توسط خود یا همکارانتان تغییری در نمره به وجود نیاید.

۱۱- تأکید می شود چنانچه برای تکمیل و پیشرفت آموزشی دانش آموزان و جبران کمبودهای احتمالی نیاز به تشکیل کلاس های اضافی می باشد، اعلام فرمایید تا از وجود خود شما یا همکاران دیگر استفاده شود.

۱۲- در رفع مشکلات اخلاقی و درسی دانش آموزان از مشورت معلمان هم پایه و معلم سال قبل استفاده کنید.

۱۳- چنانچه ادامه و تکمیل فعالیت های کلاسی مستلزم برگزاری اردوهای دانش آموزی باشد، مراتب را دو هفته قبل اطلاع دهید.

۱۴- از وادار کردن دانش آموزان به خرید یا تهیه ی لوازم التحریر فانتزی و واداشتن آنان به کارهای تحقیقی پر هزینه که اولیاء را درگیر می کند، خودداری نمایید.

۱۵- آموزگاران محترم چهارم و پنجم که به صورت تخصّصی کار می کنند، در امر تعیین زمان امتحان، میزان تکلیف و انجام تحقیقات هماهنگی لازم را به عمل آورند.

۱۶- هدف از انجام تکلیف تثبیت یادگیری است نه جبران کمبودهای آموزشی. بنابراین تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده اید که دانش آموزان درس را به خوبی یاد گرفته اند از دادن تکلیف به آنان خودداری کنید.

۱۷- تعیین تکالیف زیاد و حساسیت بیش از حد در بررسی آنها موجب دلزدگی و استرس دانش آموزان می گردد.

۱۸- کتاب ها و دفاتر تکلیف دانش آموزان را حداکثر تا پایان هفته بررسی و با قید تاریخ و عبارات تشویق آمیز امضاء کنید.

۱۹- رونویسی و نقاشی از روی کتاب و کشیدن شکل برای تمرین ها، کاری وقت گیر و غیرضروری است، لذا از آن ها به عنوان تکلیف استفاده نکنید.

۲۰- بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و آموزشی را با دقت مطالعه کنید و در مهلت تعیین شده پاسخ دهید.

۲۱- در جلسات ملاقات با اولیاء انتظارات خود را از دانش آموزان و خودشان به طور واضح و با متانت کامل بیان نمایید و به پیشنهادها و انتقاداتشان با حوصله ی تمام گوش دهید.

۲۲- اظهارنظرها، پیشنهادها و انتقادات خانواده ها را که از راه های گوناگون به دست شما می رسد به کلاس نبرید و به جای شناسایی شخص انتقاد کننده سعی کنید نظرات منطقی و درست او را بپذیرید و به مرحله ی اجرا بگذارید.

۲۳- اگر اولیای دانش آموزان به علت گرفتاری های کاری تقاضای تشکیل جلسات را در ساعات غیرموظف دارند، مساعدت لازم را مبذول فرمایید.

۲۴- همکاران محترم فقط با شنیدن صدای زنگ یا اعلام توسط معاونین محترم، دانش آموزان را به استراحت بفرستند. زیرا بعضی ضرورت ها ایجاب می کند که تغییری در ساعات کار داده شود.

۲۵- همکاری و هماهنگی با مربی پرورشی دبستان جهت ایام الله، اعیاد ، مسابقات پرورشی و هنری از اهمیت زیادی برخوردار است .

۲۶- شرکت در مراسم صبحگاه و حضور بلافاصله همکاران در کلاس از مواردی هستند که علاوه بر اینکه موجب سپاس و امتنان بسیار می باشد،  در ارزیابی کار و تقدیر آنان منظور خواهد شد.

۲۷- از نظر همکاری با معاونین مدرسه به مجرد به صدا درآمدن زنگ استراحت دانش آموزان را از کلاس خارج کنید تا از خطرات و حوادث ناگوار احتمالی جلوگیری شود.

۲۸- مشکلات فردی دانش آموزان را به کل کلاس تعمیم ندهید و در جلسات آموزش خانواده طوری صحبت نکنید که عملکرد مدرسه و سایر همکاران را زیر سؤال ببرید.

۲۹- ساعات استفاده از آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه و حیاط مدرسه  را از پیش به اطلاع مسئولان آموزشگاه برسانید.

۳۰- همکاران محترم روزانه وضعیت نظافت کلاس را کنترل نمایند و با مشاهده ی هرگونه کاستی مراتب را گزارش کنند تا پیگیری شود. همچنین انتظار می رود دانش آموزان را به رعایت نظافت در کلاس ، مدرسه و ... تشویق نمایند.

۳۱- دانش آموزان و والدین برای مربّیان احترام زیادی قائل هستند. خدای ناکرده با الفاظ، رفتار، کلمات و القاب نامناسب این احترام را خدشه دار نسازید.

۳۲- سعی کنید محرم اسرار دانش آموزان و اولیای آنان باشید تا مسائل و مشکلات خود را راحت و صمیمی با شما در میان گذارند.

۳۳- رفتارهای خارج از عرف دانش آموزی، ناسازگاری های دینی، اخلاقی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان را در اسرع وقت گزارش دهید.

۳۴- دانش آموزان بسیار دقیق و آگاهانه مراقب رفتارهای معلم خود هستند و عکس العمل های مثبت و منفی را مورد توجه قرار می دهند. پس سعی کنیم رفتارمان شایسته الگوبرداری باشد.

۳۵- تبعیض و مقایسه ی دانش آموزان، افشاکردن عیب، تحقیر و مأیوس کردن آنان عملی غیراخلاقی و خلاف شرع می باشد.

۳۶- در تنظیم و تکمیل فرم های کارنمای آموزشی و انضباطی با معاونین مدرسه همکاری کنید تا بتوانیم ماهانه عملکرد انضباطی دانش آموزان  را به اطلاع اولیاء برسانیم و از آنان کمک بگیریم.

۳۷- تشویق دانش آموزان را به عنوان یک اصل مسلم و پایدار در دستور کار خود قرار دهید و درصدد یافتن شیوه های تشویق آمیز تازه باشید.

۳۸- در موارد استثنایی که لزوم تنبیه دانش آموزان را احساس می کنید، در مورد نوع و میزان آن با مسئولین مدرسه هم فکری کنید.

۳۹- تحت هیچ شرایطی دانش آموزان را از کلاس اخراج نکنید. چون این امر علاوه بر اینکه توانایی شما را در اداره ی کلاس زیر سؤال می برد و مشکلاتی را برای معاونین مدرسه فراهم می کند، باعث عقب ماندگی درسی دانش آموزان نیز می گردد.

۴۰- محروم کردن دانش آموزان از درس یا فعّالیّت مورد علاقه آنان مانند : ورزش ، هنر ، قرآن و ... حتی با اجازه و هماهنگی مربّی آن درس به هر عنوان خلاف اصول آموزش و پرورش می باشد.

[ سه شنبه 31 شهریور1388 ] [ ] [ دبستان فرهنگ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

دبستان پسرانه غیر دولتی فرهنگ فولادشهر
تأسیس : سال 1371
احــداث : سال 1376
امکانات وب
  • وبلاگی ها
  • تنگ نا